Sommarstockholm

Nu är det verkligen sommar i Stockholm, helt fantastiskt! Som tur är jag ledig större delen av veckan och jag har kunnat nyttja dagarna på bästa sätt. Jag kom hem från Göteborg i lördags kväll och i söndags träffade jag min mamma för lite häng i Luxparken på Lilla Essingen. Vi avslutade dagen med middag hemma hos mig.
  


I måndags var jag på intervju för praktik och sedan mötte jag upp Emil. Vi köpte en varsin sallad vid Fridhemsplan och promenderade sedan till Smedsuddsbadet. Vi firade praktikplats och semester med sol, vin, öl och bad. En toppendag!! 

 
Natten mellan måndag och tisdag jobbade jag natt, så jag var väldigt trött på dagen. När jag kom hem från jobbet packade jag ner filt, badkläder, handduk och en kudde, för att ta cykeln till Huvudstabadet. Där låg jag och solade hela dagen innan jag cyklade hem för att förbereda picknicken som jag skulle bjuda Martin på. Kvällen blev toppen!
 
 

Igår, onsdag, träffade jag Peter. Vi la oss vid Hornsbergs Strand för att sola, dricka kaffe och snacka. Riktigt kul att få umgås med min klassrumsbästis, som är en väldigt fin vän även utanför skolan. Min framtida arbetspartner!
När jag kom hem mötte jag upp Martin och vi åkte in till stan. Vi stannade på Drottninggatan för att köpa sushirullar och vi satte oss sedan vid Gamla Stan för att äta. Hur fin kväll som helst! Sen blev det bio, som jag skrev om i det senaste blogginlägget. 



Kärlek efter bion.



Idag har jag hängt med dessa coola brudar. Vi solade och badade vid Hornsbergs Strand, som är nu min favoritbadstrand i Stockholm. 
 
 

Kommentera här: